V záložce „Nastavení/Předvolené služby“ můžete výběrem jedné nebo více možností, předvolit služby, které chcete na své zásilky použít. Tyto předvolené služby se budou automaticky vyplňovat u všech nově tištěných štítků.
Některé služby nelze navzájem kombinovat a nelze je použít pro zásilky směřující mimo ČR.
Služby do jednotlivých států s nakládkou v CZ
CZ
COD, PSS, PRS, XS, SZL, INS, T12, AOS, 24H, SM1, SM2, TGS, FDS, FSS, PSD, DPV
SK, HU, RO, SI, HR
PSD, FDS, FSS, PSS, PRS, DPV, TGS
DE, AT, PL, BE, LU, NL, DK, ES, FR, GR, PT
FDS, PSS, PRS, DPV, TGS
EU
PSS, PRS, DPV, TGS
Podrobné informace o službách naleznete zde: https://gls-group.eu/CZ/cs/prepravni-sluzby
POZOR: Výběr služby musíte zvolit až po zadání informací o odesílateli a příjemci. Pokud provedete opačně, služba se nezvolí.
(CashService) Dobírka - Maximální výše dobírky v ČR je 60 000 Kč, SK 2000 €, H 500 000 HUF, SLO 2000 €, HR 13000 HRK, RO 5000 RON. GLS převádí vybranou hotovost za dobírky na klientův účet třikrát týdně. Dobírková částka se vyplňuje v tabulce pod údaji odesílatele. Výše dobírky musí být zadána v částke, kterou lze vybrat v hotovosti.
(ExpressParcel) Expresní balík - tato služba zajišťuje dopolední doručení, v některých oblastech však není dostupná, pro zjištění dostupnosti služby na daném PSČ vyhledejte na: https://gls-group.eu/CZ/cs/prilezitostna-preprava/zip-code-finder nebo kontaktujte zákaznický servis. Kód služby: T12().
(ShopDeliveryService) Doručení do ParcelShopu - po vybrání této služby se Vám otevře nabídka, kde si zvolíte ParcelShop (výdejní místo), na který chcete danou zásilku doručit. Na vyzvednutí máte 5 pracovních dnů. Kód služby: PSD
(FlexDeliveryService) Avizace o aktuálním stavu zásilky - Příjemce obdrží informace o průběhu doručování balíčku e-mailovou zprávou. Ve zprávě je uveden speciální kód s internetovou adresou, na které si příjemce může zadat jinou adresu, datum a čas pro doručení balíčku, případně jej přesměrovat do GLS ParcelShopu. Ke službě FlexDeliveryService lze připojit doplňkovou službu FlexDeliveryService-SMS, na jejímž základě příjemce obdrží i SMS s informacemi o doručení. Kód služby: FDS a FSS
(Pick&ShipService) Vyzvedni a doruč na libovolnou adresu - GLS vyzvedne balíky z adresy určené zákazníkem a doručí je kamkoli po ČR nebo Evropě. Adresa odesílatele je ta, na které se balíček vyzvedává a balíček se doručuje na adresu adresáta/příjemce. Důležité: GLS Online při objednání služby Pick&ShipService netiskne štítky. Program totiž posílá objednávku přímo na server GLS. Druhý den po objednání GLS vyzvedne připravený balík na uvedené adrese, označí ho štítkem a třetí den ho doručí. Kód služby: PSS() – znamená nejbližší možné datum nebo kód PSS (2012.11.30) – pevné datum
Služba Pick&Ship nakládka v EU
Službu Pick&Ship s nakládkou v EU lze realizovat pouze, pokud je adresa doručení v CZ.
(Pick&ReturnService) Vyzvedni a doruč mně - GLS vyzvedne balíky odkudkoli z ČR nebo Evropy a doručí je na klientovu adresu. Adresa odesílatele je ta, na které se balíček vyzvedává a balíček se doručuje na adresu adresáta/příjemce. Důležité:GLS Online při objednání služby Pick&ReturnService netiskne štítky. Program totiž posílá objednávku přímo na server GLS. Druhý den po objednání GLS vyzvedne připravený balík na uvedené adrese, označí ho štítkem a třetí den ho doručí. Kód služby: PRS() – znamená nejbližší možné datum nebo kód PRS (2020.01.30) – pevné datum
(SMSService) SMS avízo - SMS s volitelným textem, která se odešle příjemci v momentě odeslání dat o zásilce GLS. Je zde přednastavený text, který můžete upravit dle potřeby a tlačítky „Odesílatel“, „Číslo balíku“, „Dobírka“ automaticky doplnit údaje o zásilce.
Tento způsob naimportuje vlastní text sms a ta je ihned po vytištění štítku odeslána:
1 – odeslat sms ihned po vytištění
0 – odeslat sms z fronty zpráv (ručně, ale s importovaným textem)
#ParcelNr# - zástupný znakpro číslo balíku
#COD# - zástupný znak prosumu a měnu dobírky
(PreadviceService) Avizace předem - GLS informuje adresáta o doručení zásilky, a to formou SMS ráno v den doručení. Textová zpráva obsahuje identifikační číslo zásilky, předpokládaný čas doručení v rozmezí 3 hodin (např. mezi 8:0 a 11:00) a telefonní číslo zákaznického servisu GLS. Kód služby: SM2(+420774123456)
(ExchangeService) Výměna balíků - GLS výměnou za doručený balík vyzvedne a doručí jiný balík, který se nachází u adresáta zpět odesílateli. Tato služba je dostupná pouze na území ČR.
Důležité: Při objednání této služby musí být nejdříve zadány údaje o odesílateli a příjemci a poté údaje o balíku, který GLS vyzvedne u tohoto příjemce. Při zvolení této služby se nejprve tiskne štítek pro balík od vás k příjemci a po vytištění se bude tisknout štítek od příjemce k vám, anebo na jinou adresu. Druhá etiketa se musí vložit do průhledné obálky čárovým kódem směrem k balíku. Etiketa bude použita na vyzvedávaný balík. Kód služby: XS
(DocumentReturnService) Dokumenty zpět - Zpětné zaslání potvrzených doprovodných dokumentů. O dostupnosti služby se informujte na naší Zákaznické lince. Kód služby: SZL(číslo_dodacího_listu)
(DeclaredValueInsuranceService) jednorázové připojištění balíku - Jednorázové připojištění při hodnotě zboží nad 6.000,- Kč. Podrobné informace naleznete ve „Všeobecných obchodních podmínkách“. Kód služby: IN1, IN2,IN3,IN4
(AddresseeOnlyService) Do vlastních rukou - Doporučený balík, který musí být doručen konkrétní osobě. Osoba se při doručování musí prokázat platným průkazem totožnosti s fotografií. Číslo průkazu musí být zaznamenáno do rollkarty a je viditelné na potvrzení o doručení. Tato služba je dostupná pouze po ČR. Kód služby: AOS(Jméno Příjmení)
(Guaranteed24Service) Garantované 24H doručení - Tato služba zajišťuje doručení zásilky následující pracovní den. V mimořádných případech, kdy GLS nedoručí tuto zásilku následující den, vrátí GLS odesílateli zpět cenu za přepravu společně s dvojnásobkem poplatku za tuto službu. Kód služby: 24H()
(ThinkGreenService) Neutrální přeprava - Objednáním této služby přispíváte na výsadbu nových stromů ve volné krajině v ČR za účelem kompenzace CO2 vzniklého z přepravy vašich zásilek. Kód služby: TGS